6 تصريحات لنيللي كريم.."مفيش راجل في حياتي" و"مابحبش التكنولوجيا"

الخميس 19 إبريل 2018 14:41
كتب: عادل نصار

«هادية في نفسها، صوتها مابيطلعش، تحسّها من كوكب تاني».. «هو ده بالظبط اللي انت بتحسه لما تلقيها بتتكلم».. إنها الفنانة الرقيقة نيللي كريم، والتي دوماً ما تُحب الغموض في أعمالها الفنية.

وأطلقت كريم، عدة تصريحات تطرقت فيها لمجموعة من الأشياء، خلال حوارها مع الإعلامي عمرو أديب في برنامجه «كل يوم» والمذاع عبر شاشة «أون إيون أ»، وسيطرت تلك التصريحات على السوشيال ميديا.

عبّرت الفنانة، عن إعجابها الشديد باللاعب الدولي محمد صلاح، قائلة: «كلنا بنحبه وبقيت بحب اتفرج على الكرة من محمد صلاح، واهتم جداً وأعرف أخباره»، داعية للمو، قائلة: «ربنا يوفقه أكتر وأكتر».

وأضافت كريم: «صلاح حاجة تفرح وهذا يعني أنه لدينا في مصر نماذج كثيرة ناجحة».


وكشفت نيللي، عن علاقتها بالتكنولوجيا، مؤكدة أنها ليست "غاوية" للهواتف المحمولة ولا تحب أن تتحدث كثيراً عبرها، وأنها لا تحب التكنولوجيا بصفة عامة، مضيفة: «علاقتي بالتكنولوجيا مش أوي».

وأكدت الفنانة، أنها لا تحب السوشيال ميديا، مضيفة: «بفتح الواتس في الضرورة، وكان عندي فيس بوك وقفلته، وزهقت وكله دوشة، وناس تتكلم على المشاكل».

وأكملت كريم: «عندي حساب على الإنستجرام فقط وأراه ألطف، ولما بلاقي صورة جديدة بحطها على الإنستا علشان جمهوري يعرف أنا بعمل إيه، واهتم إني أعرف أخبار الفنانة بشرى ومي كساب وريهام عبد الغفور واعملهم لايك».

وفي السياق نفسه، روَت النجمة، عن موقف مزعج حدث لها بسبب السوشيال ميديا، قائلةً: «نزلت صورة لي على الإنستجرام من البحر وكانت فيها لابسة مايوه، وبعد كدا لاقيت تليفونات وناس طلبت مني أمسحها بس أنا سبتها».


وأما عن الأزمة الصحية التي تعرضت لها، قالت كريم: «روحت المستشفى لأن كان عندي دور برد بقاله كتير يروح ويجي، ولما روحت المستشفى الدكتور قال لي عندي التهاب رئوي ودخلت المستشفى».


وكشفت تفاصيل جديدة عن شخصيتها، بالقول «بحب الخصوصية ومحبش حد يعرف عني أي حاجة إلا في الضروري، ولما دخلت المستشفى محدش جاء لي إلا أصدقائي لأنهم اللي عرفوا بس»، مضيفة أنه: «الناس المهمين بالنسبة لي أخويا وأمي وأولادي، ومفيش راجل في حياتي».