بالفيديو.. شيماء سيف تحكي معاناتها مع «حزام الطيارة» بشكل كوميدي

الثلاثاء 13 فبراير 2018 14:23
كتب: بسمة قاسم

 روت النجمة الشابة شيماء سيف مشكلتها مع «حزام الطيارة»، قائلة:" أنا بعزل من بتوع الطياران نفسي أفهم ليه بيعملوا حزام الطيارة مقاسه صغير، يعني هما لو عملوا كبير، والناس الرافعين لبسه واتبقت  حته صغيرة من الحزام مش هيضيقهم في حاجة؟..أحنا اللي بنضايق".

وتابعت سيف خلال لقائها في برنامج «صاحبة السعادة»، المذاع عبر فضائية «سي بي سي»، والتي تقدمه النجمة إسعاد يونس، قائلة:" كان في مرة مز قاعد جنبي في الطيارة، وحزام الطيارة مش راضي يقفل عليا، فنتهدت المضيفة بصوت براحة عشان المز ميسمعش، قولتلها معلش ممكن الحزام الأكسترا، راحت المضيفة نادت بصوت عالي علي صحبتها وقالتلها يا نهي هاتلها الحزام الاكسترا، ولقيت المز بيبصلي جامد أوي، وبقيت في نص هدومي، ومن ساعتها مابقتش الأبس الحزام ده، وبقيت اركب الطيارة مش بلبس حزام خالص وبتوع الطيران مش بياخده بالهم أصلا". ودخلت شيماء سيف ـ وإسعاد يونس في نوبة من الضحك الهستيري لهذا الموقف.

 

وتواصل شيماء سيف عرض مسرحية «أهلا رمضان»، للنجم محمد رمضان، التي تُعرض على خشبة مسرح الهرم، ويشارك في بطولتها روجينا، هنا الزاهد، سامي مغاوري، إخراج خالد جلال، وتأليف وليد يوسف.

 

ويذكر أن أخر أعمال شيماء سيف، مسلسل «في اللالالاند»، بطولة النجمة دنيا سمير غانم، الذي عرض في الموسم الرمضاني الماضي، وقد حقق نجاحًا كبيرًا، وشاركهما في البطولة حمدي المرغني، عماد رشاد، سمير غانم، هنا الزاهد، إخراج أحمد الجندي، فكرة هشام جمال، وتأليف مصطفى صقر.