تعليقات النجوم على خسارة مصر.. "المهم اننا كسرنا لعنة عبد الغني"

الأربعاء 20 يونيو 2018 12:45
كتب: ندا عصام

علق عدد كبير من نجوم الفن، على مباراة المنتخب الوطنى  ومنتخب روسيا فى ثانى جولات كأس العالم، وبعد هزيمة منتخبنا المصري أمس وحالة الذهول اللي كنا فيها، كان رد الفنانين على اللي حصل ما بين الكوميديا وبين قدر الله وماشاء فعل، فتعالوا نشوف كتبوا إيه.   

 

وكتب محمد هنيدي، أكثر من تغريدة عبر "تويتر" منها: "كان نفسنا نفرح ان اللعنة انتهت، بس قدر الله وما شاء فعل"، وتويتة أخرى مازحًا: "كدة تغلبنا على أول عقبة".





وعلق عبد الفتاح الجريني، على مباراة أمس، عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام": " كنّا نتمنى الفوز لمنتخب مصر ، لكن قدر الله و ما شاء فعل، المهم الحمدلله على ذهاب عقدة مجدي عبدالغني، هاردلاك للمنتخب المصري".




وعلقت ميريهان حسني مازحة على "إنستجرام": "بعد ماتش مصر وروسيا، الحمدلله على الأقل خلصنا من مجدي عبد الغني".





ونشرت ريم البارودي، علم مصر وكتبت على صفحتها "إنستجرام": "فارق 28 سنه بين هدف مجدي عبدالغني و محمد صلاح، شكرا منتخب مصر.. نسور الأهرامات".


 


أما الشاعر أمير طعيمة، كتب كلام كتير أوي بس كانت الخلاصة: "الجيل ده عمل اللي عليه رغم انه لم يتوفر له ما توفر لسابقيه، شكرًا رجالتنا تحملتم مالا يتحمله جبل، و يا رب نتعلم من اخطائنا و نعرف ان النجاح في اَي شئ بيحتاج بيئة مناسبة كل واحد فيها بيقوم بدوره".



 

أمينة بقى بعد الخسارة، كانت حريصة على توجيه الشكر للاعبين، وعلقت قائلة على "إنستجرام": " برضه بنحبك وبرضه فى ضهرك ويكفينا شرف المشاركة هو احنا كنا نحلم أصلا نشارك الأغنية عملتها وراضية جدا بيها عن نفسي وأقل هدية لأخويا محمد صلاح انت الضغط اللي كان عليك انهاردة كفيل يهد جبل شكرا محمد صلاح شكرا عمرو وردة شكرا مروان محسن اللى الحكم القذر لغى البلن بتاعه شكرا عبدالله السعيد شكرا فتحى وعبدالشافى معلش إحنا اللي فرحنا الأول سامحونا".